"Ақмола облысы Білім басқармасының Атбасар ауданы бойынша білім бөлімінің Тельман ауылының жалпы білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное Государственное учреждение " Общеобразовательная школа села Тельмана отдела образования по Атбасарскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Ата-аналарға кеңес беру «Балабақша: оң және теріс жақтары»

Ата-аналарға кеңес беру

«Балабақша: оң және теріс жақтары»

2024-2025 оқу жылы

Ерте ме, кеш пе, ата-ана баласын балабақшаға немесе балабақшаға беру туралы сұраққа тап болады. 

Балабақшаның басты артықшылығы - қарым-қатынас. Құрдастар тобында бола отырып, бала басқа балалармен қарым-қатынас жасауға, өз пікірін қорғауға, басқаларды тыңдауға үйренеді.

Топта өмір сүруге үйренеді, тәуелсіздікке үйренеді. Балабақша отбасындағы жалғыз бала үшін, сондай-ақ белгілі бір себептермен құрдастарымен бос уақытын өткізуге мүмкіндігі жоқ балалар үшін өте маңызды.

Кейбір балалар балабақшаға келгенде жиі ауыра бастайды. Жиі суық тию дененің жаңа өмір сүру жағдайларына бейімделуінен туындайды. Бала балабақшаға барған кезде жиі ауырады, бұл тәрбиешілер оған нашар қарайтындықтан емес.

Әдетте, бейімделу кезеңі аяқталған кезде, балабақшаға барудың екінші жылында аурулардың саны мен олардың ұзақтығы айтарлықтай қысқарады.

Баланы мектепке дейінгі мекемеге қай жастан берген дұрыс?

Мектепке дейінгі мекемеге баруды бастаудың ең жақсы уақыты - үш жаста.

Бұл кезеңде балалар балабақшаға анағұрлым тез бейімделеді және егде жастағыларға қарағанда, балабақшаға баруға деген құлшынысын көрсетеді. Екі-үш жасында бала құрдастарымен қарым-қатынас жасау қажеттілігін сезіне бастайды. Әдетте, бұл жасқа дейін балалар бір-біріне аз көңіл бөледі және өз бетінше ойнауды жөн көреді. Баланың атаанасымен және басқа отбасы мүшелерімен қарым-қатынасы жеткілікті. Дегенмен, уақыт өте келе оның әлемінің шекарасы кеңейіп, бала басқа балаларға қызығушылық таныта бастайды. Бұл қызығушылық бірте-бірте шұғыл қажеттілікке айналады.

Балабақшаның немесе балабақшаның кіші топтарындағы жиі ауыру жағдайлары, жүйке қозуының жоғарылауы, сезімталдық, көз жасы және ұялшақтық - бұл барлық қиындықтар, әдетте, ата-аналардың баласын жіберуге асығуының салдары. балабақшаға немесе балабақшаға. Бақылаулар көрсеткендей, мектепке дейінгі мекемеге «өз еркімен» түскен балалар әлеуметтік шеңберін кеңейту қажеттілігін сезінбегендерге қарағанда балабақшаға тезірек бейімделеді.

Ана мен бала арасындағы эмоционалдық байланыс неғұрлым күшті болса, балабақшадағы бейімделу кезеңі соғұрлым қиын болады.

кезінде балада пайда болатын белгілі бір психологиялық мәселелер 

Балалар мекемесіне бейімделу мүлдем қалыпты және табиғи құбылыс. Сонымен қатар, белгілі бір дәрежеде бұл проблемалардың туындауы баланың жоғары интеллектуалдық және психикалық дамуын және оның күшті эмоцияларды бастан кешіру қабілетін көрсетеді. Уақыт шегінен шықпайтын бейімделуді қалыпты деп санауға болады. Бала неғұрлым үлкен болса, соғұрлым оның жаңа жағдайларға бейімделуі ұзаққа созылады.

Бейімделу кезеңі әртүрлі психофизиологиялық реакциялармен сипатталуы мүмкін - алаңдаушылық, қорқыныш, тежелу немесе, керісінше, қозғыштығының жоғарылауы (баланың темпераментіне байланысты), капризділік, ашуланшақтық және қыңырлық. Балалардың балабақшаға бейімделуі әлдеқайда қиын және ұзақ:

  • отбасында жалғыз;
  • ата-анасы немесе әжесі шектен тыс қорғалған;
  • өз қалауын орындауға дағдыланған;
  • ересектердің ерекше назарынан ләззат алу;
  • өзіне-өзі қызмет көрсетудің қарапайым дағдыларының болмауы;
  • өзіне сенімді емес;
  • түнгі қорқыныштан зардап шегетіндер;
  • эмоционалды тұрақсыз;
  • психологиялық жарақаттан аман қалғандар;
  • айқын ақаулары бар балалар (егде жастағы);
  • ата-анасы баланы балабақшаға беру қажеттілігіне байланысты оны тым қатты уайымдайтын балалар. Мұндай ата-аналар төменде келтірілген бірнеше ережелерді есте сақтауы және қатаң сақтауы керек. Бұл баладағы күрделі мәселелер мен психологиялық бұзылуларды болдырмауға көмектеседі.

1-ереже: жас пен эмоционалды байланысты ескеріңіз.

Әдетте, ұлдар үш жасында құрдастарымен сөйлесуге қызығушылық танытады, қыздар - сәл кейінірек, үш жарымда. Бұл баланы мектепке дейінгі мекемеге беру үшін ең қолайлы жас кезеңі. 

Ереже 2. Бала балабақшаға қалауымен баруы керек.

Балабақша - бұл жағдай үмітсіз болғандықтан оны отырғызатын түрме немесе тор емес. Бұл қарым-қатынас қуанышы, шығармашылық қуаныш, бізді қоршаған әлемді білу қуанышы. Осы ұстанымнан ғана ата-аналар балабақшаны қарастырып, баласын тек қуанышқа бөлейді.

3-ереже. Балалық шақтағы естеліктер балаңыздың балабақшаға деген құштарлығын оятуы мүмкін.

Балаңызды балабақшаға бермес бұрын онымен бұл туралы сөйлесіңіз. Балаңызда оң көзқарасты қалыптастыру үшін оған бала кезіңізде балабақшаға қалай барғаныңыз туралы айтып беріңіз. Оқиғаны қызықты етуге тырысыңыз - бұл жағдайда бала оны жаман нәрсе күтіп тұр деп қорықпайды, бірақ жаңа өмірінің бірінші күнін қуанышпен күтеді.

 4-Ереже. Дайындық кезеңі балабақша тобына алғаш барған күннен көп бұрын басталуы керек.

Балаңызды тосыннан қорғаған дұрыс. Мысалы, бірінші келуден бірнеше апта бұрын баламен балабақшаның жанында немесе мүмкіндігінше тікелей балабақшаның ойын алаңында серуендеуді бастаңыз. Ол таныс аумақта өзін сенімдірек сезінеді.

Егер балабақша үйге жақын орналасса, баланың болашақ балалар тобында таныс балалары болуы мүмкін. Олармен ол алғашқы бірнеше күнде - жаңа достар тапқанша сөйлеседі. 

5-ереже. Балаңызды жаңа режимге бейімделу қиындықтарынан құтқарыңыз.

Балабақшаға бармайтын балалар өз кестесімен өмір сүреді: біреулер ерте оянса, біреулер кеш оянады; Әр түрлі уақытта әртүрлі балалар төсекке жатады, үстелге отырады және т.б. Балалар тобының өз кестесі, өз режимі бар, оны әр бала ұстануға тиіс. Сондықтан нәрестеңізді балабақшада ұстанатын күнделікті тәртіпке алдын-ала дағдыландырған дұрыс. 6-ереже. Балаңызды тәуелсіз болуға үйретіңіз.

Балабақшада олар оны қасықпен тамақтандырмайды, оны «ана үшін, әке үшін қасық жеуге» көндірмейді. Тәрбиешілер  өте кішкентай балаларға киінуге көмектеседі; егде жаста бала өзі бірдеңе істей алуы керек. Өзін-өзі күтуге бейімделмеген балаға қарағанда, тәуелсіз балаға оңайырақ болады.

7-ереже. Сүйіспеншілік танытқанда эгоистті тәрбиелеме.

Балаңызға деген сүйіспеншілігіңізді көрсеткенде, оған таңдана отырып, оның санасында өзіңіздің ерекшелік туралы ойларды тудырмауға тырысыңыз. Бала ата-анасы мен жақындары оның тілектерін, кейде тіпті оның қыңырлығын қуана орындайтынын және оған міндетті болғандықтан емес, тек жақсы көретіндігі үшін ғана сүйсінетінін білуі керек.

8-ереже. Балаңызға эмоционалды түрде босату мүмкіндігін беріңіз.

Алғашқы бірнеше күнде бала балабақшада өзін шектеулі сезінеді. Эмоцияларды үнемі ұстап тұру жүйкенің бұзылуына әкелуі мүмкін, сондықтан бейімделу кезеңінде балаға шектеулер тудырмайтын таныс үй жағдайында эмоцияларды «босату» керек. Оны қатты айқайлағаны немесе тым жылдам жүгіргені үшін ұрыспаңыз - оған бұл керек.

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

Жаңартылған күні: 13.02.2025 12:05
Құрылған күні: 13.02.2025 12:08

Текст